sobota, 25 czerwca 2016

Wakacyjne plany



Nareszcie! Wyczekiwane, wytęsknione wakcje. Uwielbiam podejmować różne plany i amiary na ich czas a w tym roku nie jest innaczej. Zawsze jeździłam na obozy harcerskie, które były dla mnie pięknym czasem beztroski, przygód. Te chciałam  jednak  jak najwięcej spędzić w domu. Miałam dość ciężki rok i chiałam jak najwięcej poodpoczywać, pospędzać czas z przyjaciółmi, porozwijać moje pasje.

Od kilku już miesięcy chodzi mi po głowie pomysł nauczenia się Powitania Słońca. Seri kilkunastu asan z jogi, które często wykonywane są po przebudzeniu. Z rana chętnie poćwiczyłabym również Kata z karate, ale i porozciągała się. Później jak w zwyczaju miałam w tamte wakacje, poglądać kilka odcinków anime bądź jakiś film albo poczytać książke. Następnie chiałabym dzień spędzić spędzić spontanicznie na wyjściach z koleżankami albo rysowaniu, ćwiczeniu kroków tanecznych. Wieczorami zaś  pobiegać, bo bardzo cenię ten sport, ale w roku szkolnym nie zawsze mam czas.

Wakacje są czasem odpoczynku od szkolnych obowiązków głównie  nauki. Ja zamierzam jednak wygospodarować czas na angielski, którego opanowanie w  stopniu zawansowanym marzy mi się od lat. Moim celem jest oglądanie filmów w orginale i czytanie opowiadań. Zapowiada się ciężka praca, ale chiałabym połączyć ją z moimi zainteresowaniami. Zamierzam przesłuchać wszystkie ( ambitny zamiar, bo jest ich naprawdę sporo) podcasty British Council.. Zamierzam robić jak najwięcej quizów i czytać fanfiction w orginale. Dlaczego fanfiction? Są one głównie pisane przez młode osoby i adresowane do rówieśników, opowiadające głównie o perypetiach miłosnych, toteż  myślę,że nie będą one za trudne ani za łątwe dla mnie. W sam raz.

Chiałabym też każdy dzień wakacji zapisywać w pamiętniku po angielsku. Chętnie obejrzałabym, też The Big Bang Theory oraz The Walking Dead w orginale, bo bardzo mnie ciekawią te seriale a jeśli mogłabym połączyć przyjemne z pożytecznym, to czemu nie? Każdego dnia chiałabym nauczyć się na pamięć angielskiego wiersza bądź piosenki. Od dłuższego czasu koresponduję też z osobami z zagranicy co mam nadzieję też pomoże rozwijać mój angielski.

Historii, która jest moim najukochańszym przedmiotem w szkole ( j. polski tylko może się z nią ścierać o 1 miejsce) obieuję też poświęcić trochę czasu. Co najmiej godzinę powtarzania dat, pracy z tekstami źródłowymi, rozwiązywanie arkuszy z ubiegłorocznych olimpiad, analizie dat.

Mam nadzieję, że tegoroczne wakacje wykorzystam do maksimum. Odpocznę, ale i rozwinę swoje pasje.
Wierzę, że uda mi się zrealizować swoje plany i mile spominać ten czas. Czy wy również zaplanowaliście jakieś cele, marzenia na okres najbliższych dwóch miesięcy? Pochwalcie się w komentarzach!

2 komentarze:

  1. Widze, ze plany ambitne. Trzymam kciuki za angielski, ale mam nadzieje, ze na niemiecki tez uda Ci sie nieco czasu wygospodarowac😎 Ja zamierzam tez zajac sie joga. Polecam plyte Agnieszki Maciag z cwiczeniami.
    Udanych wakacji!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję bardzo :) Postaram się jak najwięcej i najlepiej je zrealizować. Jak na razie idzie dobrze. Niemieckiemu też mam zamiar trochę czasu poświęcić, ale najbardziej chciałabym skupić się na angielskim, by bardzo dobrze go opanować. Płyta Agnieszki Maciąg jest naprawdę dobra i ciekawa co najmiej kilka wieczorów mam zamiar z nią poćwiczyć ;)

    OdpowiedzUsuń