niedziela, 23 czerwca 2013

"Poradnik pozytywnego myślenia"


Są książki od których wręcz bije optymizmem, po których lekturze wydaje się, że świat jest jednak piękny i nie ma problemów nie do przezwyciężynia. Ta książka właśnie do nich zależy. Stała ona się bardzo znana za sprawą filmu na jej podstawie o taki samym tytule, ja sama  miałam zamiar póść do kina na ten film.
Jednak się rozmyśliłam i postanowiłam przeczytać książkę. Nie wiem jaka jest ekranizacja, ale książka jest świetna.

Opowiada ona o losach Pata, optymisty, który twierdzi, że życie momentami jest może ciężkie, ale skończy się heppy endem. Dla głównego bohatera jest to powrót jego żony Nikki. By tego dokonać postanawia spełnić kila żeczy międziy innymi: robić wiele brzuszków, poszerzać swoją wiedzę na temat literatury i starać się być dla innych miłym i uprzejmym. Tymczasem koło niego zaczyna pojawiać się coraz częściej Tiffany.
Piękna, ale lekko zwariowana kobieta. Musi nauczyć się radzić z prześladującą go piosenką Kenny'go G i ojcem, którego humor zależy od wyniku meczu Orłów.

Książka bardzo mi się spodobała. Najbardziej bohaterowie, ponieważ każdy z nich przedstawia inny rodzaj ludzkiej natury. Pat jest optymistą, Tiffany uparcie dąży do celu jaki sobie wyznaczyła, Mama Pata pokazuje, że jeśli kogoś kochasz  potrafisz wszystko przetrwać.  Podobało mi się to, że autor nie mówił nam wszystkiego od razu, musieliśmy trochę  poczekać, ale dowiadujemy się w taki momencie, że, aż zapierało dech. Spoczątku denerwowało mnie to, że nie mogę wiedzieć od razu. Jednak potem cieszyłam się z tego powodu, ponieważ wiedziałam, że zachwilę dowiem sie i to w jaki sposób!

Książka poza powyższymi plusami ma też inne, przez niektórych nie zauważane. Jednym z nich jest,że widzimy jak Pat stara się zrzucić zbędne kilogramy. Dopinguje nas to i pokazuje jakimi sposobami starać się to uzyskać. Do tego główny bohater chce pogłębić swą wiedzę na temat literatury. Dowiadujemy się dzięki temu o wielu ciekawych książkach. Niestety! Czytając o tej książce dowiadujemy się jak skończy.
Z tego powodu musiałam przeskoczyć ten opis a przeczytać tylko tytuł.

Książce daję 4/5, ponieważ naprawdę zasłużyła.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz