sobota, 5 listopada 2016

Filmowe podsumowanie


Książki są moją wielką miłością, ale nie jedyną. Muszą dzielić one serce z drugą pasją jaką są filmy.
Pod koniec wakacji planowałam napisać ich podsumowanie filmowie, ale stwierdziłam, że mało tych produkcji i poczekam, aż uzbiera się więcej.  We wrześniu było podobnie, wciąż uparcie twierdziłam, że obecna ilość jest niezadowalająca. Odkładałam tak oto ciągle ten post, aż niedawno stwierdziłam, że uzbierało się ich trochę. Trochę...  Zapraszam na nie krótkie sprawozdanie filmowe ;)

Wywiad z wampirem


O filmie tym słyszałam nie raz, ale nigdy nic nie przekonywało mnie do zapoznania się z  nim. Mylnie myślałam, że wampiry tam przedstawione, będą nieciekawe, mało drapieżne, bardziej z typu tych teraz "popularniejszych", uwielbiabych przez  nastolatki. Nic podobnego... Tytułowe stworzenia nie są nastolatkami chodzącymi do średniej szkoły, ale niezwykle ciekawymi postaciami. Film nie jest też komedią... Fabuła pełna jest przemyśleń głównego bohatera i kilku naprawdę chwytających za serce wątków.  W dodatku pełno w nim pięknych ujęć, cudnych charakteryzacji ( te dawne stroje... ) i muzyki. 

Obecność 2


O tym horrorze  głośno było dosyć w wakacje. Nie dziwię się. Uwielbiam, kiedy zaletami filmów z tego gatunku są nie tylko straszne ujęcia, ale sprawnie opowiedziana historia ( w ogóle jeśli ona jest i ma w dodatku przysłowiowe "ręce i nogi", to już jestem zadowolona) i ciekawy klimat. Nie jest, to może najlepszy przedstawiciel tego gatunku, ale sądze, że warto się z nim zapoznać.

Nosferatu. Symfonia grozy


Zawsze ciekawiło mnie jaki był pierwszy horror. Wiele źródeł podaje, że jest to właśnie "Nosferatu. Symfonia grozy". W dodatku w "Beksińscy. Historia prawdziwa " tytuł ten kilkukrotnie się pojawia. Pewnego wieczoru postanowiłam, że czumu, by go nie obejrzeć? Podczas seansu nie da się ukryć, że  ma już trochę lat, ale dla mnie dodawało, to nawet trochę uroku. Akcja nie należy do szybkich o prawdziwym strachu już nie wspominając, ale mimo to warto choćby z ciekawości go obejrzeć.

Fighter in the wind



Postać założyciela Karate Kyokushin,Masutatsu Ōyamy należy do niezwykle interesujących. Pewnego dnia natknęłam się na wzmiankę o filmie bazującym na niej częścio  i od razu zapragnęłam go obejrzeć. Niestety.... Nie spodobał mi się sposób przestawienia jej w tym filmie.Myślę, że można było, to zrobić innaczej, lepiej.  Jedynie moją sympatię zyskały sceny treningu , ale równie dobrze możnna znaleźć je w internecie i nie oglądać całego filmu.

Leon zawodowiec


Film klasyk, którego nie wypada wręcz nie znać. Sama żałuję, że tak późno się z nim zapoznałam.  Bardzo przypadł mi do gustu. Na wielki plus zaliczam świetną grą aktorską zaś zakończenie....

Sherlock Holmes. Gra cieni.


Bardzo przyjemnie oglądało mi się ten film. Ciekawie przedstawiowa historia, interresujący bohaterowie, ujęcia i zakończnenie....

Legion Samobójców


Kolejny film, o którym dosyć głośno było w wakacje. Sama zaliczam się do osób, które wyczekiwały jego premiery. Wielu  nie przypadł on do gustu i mnóstwo  jest negatywnych recenzji na jego temat. Mnie osobiście się on jednak podobał...  Posiada on zgrabną, ciekawie opowiedzianą historię, interesujących bohaterów ( choć o filmie różnie się mówi, to postacie harley quinn i Jokera zrobiły dużo szumu, moim zdaniem nie bezpodstawnie) świetną muzykę w tle. Nakręcony jest dobrze , tak iż ogląda się go z przyjemnością. Nie raz zaśmiejemy się w trakcie seansu, ale jest kilka naprawdę mocno wzruszających scen, wypowiedzi.

Archiwa Watykanu

Przeglądając różne listy filmowe, portale, ciągle napotykałam na ten tytuł. W końcu postanowiłam się z nim zapoznać. Cóż... W mojej opini jest on słaby. Akcja długo się rozwija, by wręcz śmiesznie przyśpieszyć  pod koniec. Mało straszny a fabuła niezwykle nieciekawa i mało wymiarowa w moim odczuciu.

Królowa pustyni


Film, który od razu przypadł mi do gustu. Akcja dzieje się w egzotycznej, arabskiej sceneri a główna bohaterka jest odważną, silną kobietą. Pełno jest tu pięknych ujęć. Mamy wątek miłosny jak i dużo zadumy. Niezwykle ciekawy i inspirujący.

 Zanim się pojawiłeś


Kolejny film, w którym nie brakuje wzruszeń jak i śmiechu. Historia w nim opowiedziana zapada w pamięć i myślę, że naprawdę warto się z nim zapoznać

Córki dancingu


Oglądałam ten tytuł z kilkoma osobami i nasze odczucia po skończeniu , były całkowicie różne. Ja osobiście jestem nim zachwycona. Orginalna, ciekawa historia, świetne piosenki. Sam pomysł i ujęcia...
Według kilku osób było w prost przeciwnie. Byli nim rozczarowani, twierdzili, że fabuła jest nielogiczna a jedynie co dobre to muzyka. Osobiście polecam "Córki dancingu" i ciekawa jestem jakie będą wasze odczucia. W każdym razie jest szansa, że chociaż ścieżka muzyczna przypadnie do gustu.

 Cały ten cukier


Nie jestem wielką fanką dokumentów, ale czasami lubię je obejrzeć. "Cały ten cukier" opowiada o wymienionym w tytule składniku. Gdzie go znajdziemy, jak działa na nasz organizm, czego o nim nie dowiemy się w prost. Główna postać ( prawdziwa) postanawia poddać się orginalnemu eksperymentowi.
Film nakręcony w orginalny, zabawny sposób. Polecam go z całego serca.

 Do utraty sił


"Do utraty sił", to smutny film o bokserze, który ma wszystko. Jego życie jednak diametralnie się  zmieni a sam będzie musiał zawalczyć o to co najważniejsze. Podobał mi się ten film.  Nie jest, to może najlepszy film w moim życiu, ale myslę, że warto się z nim zapoznać.

Nienarodzony


Kolejny horror ( i  nie ostatni) na tej liście. Ostatnio zaprzyjaźniłam się z nimi bliżej.  Moim zdaniem jest to dobry tytuł.
Według strachu jaki odczuwałam w trakcie oglądania, to nie zajmuje pierwszego miejsca, ale nie narzekam.
Historia jest za to w moim odczuciu naprawdę dobrze skonstruowana tak samo jak dobrze rozplanowane jest napięcie.

Edward Nożycoręki


Wspaniały film o niezwykłym bohaterze. Bardzo przypadł mi ten tytuł do gustu i chętnie do niego powrócę.

Piła ( na zdjęciu jest dwójka, ale nie mogłam znaleźć I )



Film, o którym nie wiem jak często słyszałam. Nie dawno postanowiłam go jednak poznać i jestem naprawdę zaskoczona ! Zawsze sądziłam, że jest to tytuł, którego główną osią są brutalne, pełne krwi sceny.
Okazało się jednak, że mam do czynienia z jedną z ciekawszych fabuł, która bardzo przypadła mi do gustu  za i niedługo planuję obejrzeć następną część.

Sweeney Todd: Demoniczny golibroda z Fleet Street



Sama nie wiem czego innego mogłam się spodziewać po Timie Burtonie jak nie wspaniałego filmu w specyficznym a uwielbianym przez setki fanów również i  mnie, klimacie. Dodatkowo jest to musical a fabuła naprawdę dopracowana...

 Ouija


Jest to jeden z ciekawszych horrorów,  które widziałam i przyznam, że czułam, to "przyjemne" uczucie w trakcie oglądania. Fabułę nie wiem za to jak ocenić. Byłaby naprawdę świetna, jedna z lepszych wręcz, gdyby nie zakończenie..  Jest to dobry filmy i do tego nie mam wątpliwości, ale uczucia mam lekko mieszane przez ostatnie sceny.

Wyznania Gejszy


Pewnien czas temu czytałam "Wyznania gejszy" i byłam naprawdę nimi zachwycona. Wiedziałam, że jest również film, ale postanowiłam obejrzeć go po lekturze. W prawdzie od jej zakończenia minął już pewien odcienek czasu, ale ostatnio naszła mnie ochota na powrócenie do histori   Sayuri . Różni się on lekko ( naprawdę różnice są detaliczne) i nakręcony jest wspaniale. Mnie lepiej się czytało a następnie zapoznało się z adaptacją co nie zmienia faktu, że obydwie formy są naprawdę niezwykłe.

 Thelma i Louise



Od jakiegoś czasu pragnę nadrobić moje braki w klasykach i tak oto sięgnęłam po historię dwóch  kobiet, które niepozorny wyjazd w góry odmienił całkowicie. Jest to jeden z kultowych filmów "drogi" i nie dziwię się temu. Jest świetny

 Służąca / The handmaiden


Film, którego fabuła może uznana być za kontrowersyjną, ale zapewnie to przyczynia się też do jego sukcesu. "Służąca" opowiada o dziewczynie, która ma za zadanie usugiwać bogatej arystokratce, by zdobyć jej zaufanie i przyczynić do oszustwa. Nie wszystko idzie jednak z planem....  Nie wiedziałam przed załączeniem , że oparty jest na czytanej już przeze mnie książce "Złodziejce". Zmienione jest jednak miejsce akcji tak samo jak zakończenie. Nie jest to wierna adaptacja, ale mi przypadło to do gustu.

Pitbull


Pewien czas temu w kinach pojawił się "Pitbull. Nowe porządki" teraz zaś "Pitbull. Niebezpieczne kobiety".
Postanowiłam zapoznać się, toteż z początkiem. Spodobał mi się ten film. Historia i klimat zapada w pamięć.
Wadą jest momentami nudna akcja, ale nie jest to często.

Bóg nie umarł


Dosyć głośno było o tym filmie. Nie miałam zbytnio zamiaru go oglądać, ale w końcu skusiłam się.
Mam mieszane uczucia. Pomysł dobry, ujęcia również, bohaterowie ciekawi,ale... Brakuje mi czegoś.
Spór będący główną osią mógł być trochę innaczej poprowadzony, gdyż argumenty w moim odczuciu nie były wystarczające. Końcówka zaś.... Zostawię to własnej ocenie.

Na koniec zostawiłam najpoważniejszy i najsmutniejszy tytuł. Kontrowersyjny film, zapadający w pamięć....

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz