wtorek, 12 lipca 2016

"Notebook"



Od niedawna coraz bardziej skłaniam się do kryminałów i thrillerów. W większości trzymają w napięciu i  mają ciekawą fabułę.Nie zawsze oczywiście, ale w większości. "Notebook" zaciekawił mnie tym bardziej, że głośno było o nim kilka miesięcy temu.
Poza tradycyjną książką oferuje on bowiem powiązane z fabułą filmy, do odtworzenia na telefonie.
Zaintrygowało  mnie to  i z chęcią sięgłam po tą lekturę.


Radosław trwa w samotnym, monotonnym życiu prokuratora. Ciągle rozpamiętuje on stare szanse od losu na karierę, miłość, których nie wykorzystał. Pewien dzień odmienia jego życie o 180 stopni. Pod Piotrkowem Mazowieckim w dramatycznym wypadku ginie młoda kobieta. Śledztwo to zostaje przypisane właśnie jemu. Porusza go ta sprawa i postanawia za wszelką cenę odnaleźć bliskie osoby zmarłej.
Wydaje się bowiem, że nikt nie interesuje się jej losami. Jest to dużą zagadką tym bardziej, że pracowała dla znanych  gazet, tworzyła reklamy. Podejrzewa on, że wszystkie odpowiedzi na nurtujące go pytania znajdują się w notebooku, który miała przy sobie w chwili śmierci. Jego dysk nie jest na szczęście uszkodzony.
Przełożony  nie pozwala mu jednak na jego analizę  i postanawia zaryzykować, robiąc to nielegalnie.
Szybko zatraca sie w życiu ofiary, która skrupulatnie wszystko zapisywała i nagrywała. Okazuje się, że jest o wiele bardziej niebezpiecznie niż początkowo przypuszczał..

Styl pisania autora od razu wciągnął mnie w swój świat. Początek już nas zaciekawia, ale od momentu, gdy główny bohater zapoznaje się z notebookiem, nie mogłam się oderwać od lektury. Dawno nie czytałam tak magicznej książki, która od pierwszych stron podbiłaby moje serce. Szybka fabuła, pełna zwrotów akcji, to niewątpliwie największą zaletą tej lektury. Sekrety Dagmary ( tak nazywa się nieszczęśliwie zmarła kobieta) odkrywamy nieśpiesznie, powoli przez co napięcie ciągle rośnie.

Kolejną rzeczą, którą uwielbiam w tej książce, to bohaterzy. Charakteryzuje ich sarkastyczny humor, odwaga i zdecydowanie. Nie ma tu wywodów na cały rodział, co by należało zrobić, ale się boimy.
W dodatku są bardzo orginalni. Igor ; policjant, hazardzista o silnym,przywódczym charakterze i Bartek, miejscowy, przystojny ksiądz. Razem postanawiają stawić czoło niebezpieczeństwu i zobaczyć co krywa tajemniczy dysk.

Trójka przyjaciół,  to nie jedyne godne uwagi postacie. Ważną rolę odgrywa również Kamila. Nie chcę zbyt wiele zdradzić, by nie psuć przyjemności z czytania, ale dużo zamiesza ona w fabule .Dołącza ona do grona moich ulubionych kobiecych postaci z książek i naprawdę przyjenie czytało mi się fragmenty z jej udziałem.

Pomysł z filmami jest naprawdę ciekawy. Fajnie uzupełniają one fabułę, ale nie są one konieczne do jej zrozumienia. Nie wszystkie chciały się na moim telefonie otworzyć, ale jak wspomniałam ich znajomość nie jest bezwzględna do dalszego czytania. Na uwagę i pochwałę dla autora należy się stylizowanym na e-maile, dokumenty fragmentom. Zmieniona czcionka, obramówka. Drobnostki, które naprawdę cieszą czytelnika.

Ciekawy pomysł, zgrabnie poprowadzona fabuła,wywołująca u czytelnika różne emocjie, charakterystyczne postacie. Mnie ta ksiażka szczerze przypadła do gustu i oceniam wysoko 4/5.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz