niedziela, 5 marca 2017

Nagrody filmowe


W swoich postanowieniach noworocznych wspomniałam, że chciałabym w tym roku przyjrzeć się nagrodom filmowym. Jest ich sporo i co jakiś czas słyszę nazwę jakiegoś festiwalu, gdzie konkretny tytuł zdobył taki a nie inny tytuł. W końcu zdecydowałam się, że muszę poznać je bliżej. Przyznam, że nie zdawałam sobie sprawy jak wiele ich jest. Obecnie jest dopiero marzec a jak wiele się ich odbyło. Oto krótkie podsumowanie ;

W paszportach Polityki nagrodę dla filmu dostała zasłużona "Ostatnia Rodzina" zaś w literaturze "Jak pokochać centra handlowe”. W nagrodach empiku w kategori film polski wygrał "Pitbull. Nowe porządki", zaś zagraniczny "Gwiezdne wojny. Przebudzenie mocy". Wyróżniony został też "Harry Potter i przeklęte dziecko", "Małe życie" Hanya Yanagihara "Grunt pod nogami" Jana Kaczkowskiego. Wydarzeniem roku został co ciekawe serial "Belfer", choć napewno jest on jednym z ciekawszych i lepszych polsich seriali ostatnich lat. W nagrodzie tej jest wiele więcej kategori jak literatura dzięca, film animowane ale powżysze najbardziej mnie interesowały.
Berlinare wygrał "Testről és Lélekről", lecz polsi film reżyseri Agnieszki  Holland "Pokot" został wyróżniony z czego cieszę się bardzo.  Na Hiszpańskiej Goya wygrał "Tarde para la ira". 

Filmami, które zebrały najwięcej nagród okazały się jednk "La La Land" oraz "Moonlight". Pierwszy musical został nagrodzony na amerykańskim Critics Choice oraz brytyjs Baftcie.
"Moonlight" zaś na Złotych Globach oraz Film Independent.

Nagroda Akademi Filmowej innaczej Oscary. Każdy o niej słyczał, nawet ten kogo mało obchodzą filmy.
W tym roku chyba każdy słyszał o pomyłce przy odczytywaniu nagrgody za film roku. Zamiast "Moonlight" przeczytano "La la land" ! Ciekawe zdarzenie, które sprawi, że raczej nigdy nie zapomnmy o 89 gali wręczania tych nagród.

Nie zapomnimy o anty-nagrodzie jaką są Złote maliny. Tym razem to mało pożądane wyróżnienie zdobył "Hillary's America: The Secret History of the Democratic Party".

Tak wygląda obecne moje podsumowanie nagrod a jest dopiero marzec! Mam zamiar zapoznać się z nagrodzonymi tytułami a tymczasem jak co roku ogłoszony został plebiscyt portalu lubimycztać.pl.
W zeszłym roku powzięłam się zamiaru przeczytania książek w nim wymienonych. Choć w tym  mam inne z pewnością zapoznam się również  z kilkoma tytułami z moich ulubionych kategori.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz